חשש לקריסת עשרות ספקים בעקבות הסכם ההבראה של מגה

שלמה בן יוסף 1 Comment on חשש לקריסת עשרות ספקים בעקבות הסכם ההבראה של מגה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות הפנייה של חברת מגה קמעונאות לבית המשפט היום בבקשה לתוכנית הבראה בליווי בית המשפט מציין היום אייל ינאי מנכ"ל משותף בחברת המידע העסקי CofaceBdi כי קיים ספק גדול האם מגה תצליח להבריא את הרשת וחשש גדול עוד יותר לקריסה של עשרות ספקים קטנים גם במסגרת הסכם ההבראה. לדבריו , הנפילה של מגה לא מפתיעה לאור ההתפתחויות בענף בשנתיים האחרונות.

בעקבות המחאה החברתית רשתות הדיסקאונט הצליחו לשפר מאוד את מעמדם בשוק על חשבון הרשתות הגדולות. הם הגדילו את נתחי השוק שלהם בזמן שמגה לא השכילה לעשות את השינויים הנדרשים בזמן ולכן נקלעה למצוקה.

חשוב לציין כי בכל הענף אנו עדים לשחיקה ברווחיות ולכן הכשל של מגה אינו בהכרח סוף פסוק למה שקורה בענף ומלבד הספקים שעומדים להיפגע ייתכן שנראה גם רשתות נוספות נקלעות למצוקה

הפגיעה העיקרית עם זאת צפויה להיות בספקים הקטנים והבינוניים. בעקבות קריסת רשת קלאב מרקט שהייתה שחקן שלישי בשוק בשנת 2005 נוצר אפקט דומינו שגרר קריסה של עשרות ספקים מגה היא כיום השחקן השני בגודלו בשוק וכשל של גוף כל כך מרכזי ישפיע באופן משמעותי יותר ויגרור קריסה של עשרות ספקים.

אייל ינאי חושש שתוכנית ההבראה תכשל גם בגלל העיתוי .כבר היום הספקים חוששים לתת אשראי לרשת מגה , הסכם נושים עלול לגרום לחלקם להיקלע לקשיים אולם יש לזכור שהיום אנו נמצאים חודש וחצי לפני שהרשת אמורה להצטייד לקראת תקופת החגים וחודשיים וחצי לפני הקניות לחג על ידי הצרכנים, כלומר שהרשת זקוקה בתקופה זו לאשראי גבוה בעשרות אחוזים מהספקים לעומת תקופה רגילה ולא , היא לא תהייה תחרותית בתקופת החגים מה שיצור עוד משקולת על יכולתה להמשיך ולפעול בשוק הישראלי.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מגה היא חברת האם של אי.אם.פי.אם שנלחמו בשבת..כך יאה להם ויאה לכל הרשעים… מקוים שביג גם יבינו זאת…הם בדרך לקריסה